Wednesday, November 19, 2008

...slamat tinggal...

dear diary...

smlm, GPK1 ajak aku discuss psl ajk kurikulum tuk tahun 2009. tapi aku dh nekad xnk jd s/u die dah tuk tahun depan. dah 2 tahun aku pegang jawatan tu. biarla org lain lak yg pegang. baru diorg pon leh tau n rase jd s/u 'org bsr' ni. hehehe...

mase aku bgtau GPK hasrat 'murni' aku xnk jd s/u die, muke die mmg brubah. die ckp truskan la tuk setahun lagi coz die x pk lg nak crk ganti. setahun??? lame tu... yela...dh biasa ngan aku. tetiba nak kene tukar org lak. mesti die sedih (perasan la nie...hehehe) die siap srh aku calonkan pengganti. eh, mane aku tau die slesa wat keje ngan sape. so, aku diam je la. akhirnye, die pilih slh sorg cikgu as s/u die. cikgu ni mmg rajin wat keje. sentiasa update keje die. okla kot tu... aku lak dh makin malas. keje pon makin byk yg tertangguh. so, aku rase keputusan aku tu btol supaya tak nyusahkan org lain kelak.

sbnrnye ade sbb knp aku tak nak jd s/u kurikulum. mcmne nak ckp ek... well aku nie guru data kat skolah tu. so, as guru data, aku slalu gak kuar ngan GB or GPK tuk taklimat or pengesahan data. as s/u kurikulum n guru data, mmg byk keje yg aku kene wat. slalula gak msk bilik GPK wat keje or bincang hal2 aktiviti kdg2 lepak pon ade gak. dgr diorg dok bcerita. hehehe...

ntah kat mane silapnye, org lain mcm x senang ngan aku. siap ckp aku nie membodekla. klu tak puas ati, trus ngadu kat org atas la. padahal, aku x penah pon burukkan org dpn pentadbir. klu diorg korek rahsia pon, aku slalu ckp yg aku tak tau pape. play save la kate org... better wat mcm tu dr porak peranda kan mmbr2 sendri. mmgla kdg2 cikgu2 ade ngadu kat aku psl pentadbir n kdg2 pentadbir pon ade ngadu kat aku. so, bile dh jd org tgh ni, pandai2la aku bwk diri... ye x?

emmm...mayb ade silap aku yg aku sendri x sdr sampai wat org lain x puas ati. ntahla... xpela. skang dh dpt s/u baru. ckpla ape yg diorg nak ckp. aku dh x kisah. mmg pd awalnye aku rase lain sket. yela... dh biase bz mase2 mcm ni. tahun nie, free sesgt lak. tp xpe. next year leh tumpukan pd P&P lak.

td, lps cikgu tu discuss ngan GPK, die bising2 yg die kene pgg kelas walaupon jd s/u (sbnrnye aku yg ajar die minta kt GPK spy xyh pgg kelas, coz aku sendri x pgg kelas for last 2 years). ade cikgu lain yg tekejut. die kate mase aku jd s/u, mmg x dgr pape brite pon. smua jd mcm rahsia besar. discussion abis dlm blk GPK shj. tp arini, 1 bilik guru tau. emmm...mayb aku nie jenis introvert kot. jenis yg suke senyap. x suke kecoh2. so, thats da different between us... :-)

alaaa...ape pon aku tau si cikgu nie mmg jenis yg rajin. xkan timbul masalah nnt. die pgg kelas ke, x ke, die still leh wat keje. tp...klu die pandai, die leh mintak kurangkan mase mengajar. pandai2la ckp ngan GPK tue... hehehe

so, kurang dh 1 beban tugas aku kt skolah tuk tahun 2009. slamat tggl tugas2ku... hahaha :-D

No comments: