Monday, November 10, 2008

...family day...


Ok…entry nie aku nak citer pasal family day kat PD 1 November yg lepas. Family day nie, group papa yg organize. Kelab P.O.P… Persatuan Orang2 Pencen. Ahaks… kami p ber4 je coz adik2 n k.long takleh join. Kat sane, ade 13 family lain yg tgh menunggu. emmm...ramainyer…

Kami kumpul kat Felda Residence. Dh 3 tahun berturut2 dah kami kumpul kat cni. Bukan tak nak p tempat lain tapi kat cni kemudahan n pantai die best… biler booked satu tempat nie, group kitorg jer. So, privasila sket… Oleh sebab kami sampai awal, kenela tunggu bilik sat. coz ade group yg baru check out. Ntah kenapa bilik aku sekeluarga paling lambat disiapkan. So, awal2 lagi kami dh ckp, mmg tak dpt bilik bertuahla mlm nie… awal2 lagi dh bagi signal. hehehe…

Aku nie mmg jenis pantang tgk air. Mmg nak mandi… ptg tu, biler tgk org lain dh turun, aku pon ape lagi. Siap2 la… geng2 bapa mmg dh berendam. Geng2 ibu tgh bergosip n crite psl cucu masing2. yela…org pencenla katekan. Mama jer yg tak pencen lagi. but...next year will join da group…

Mlmnyer kami wat mkn2. mcm2 ader. Sate, bbq (ayam, sosej, n kambing), roti arab… eeee…mcmla. Letih gak aku nak mkn. So, mkn ape g sampai dulu la… Then, diorg berkareoke. Aku tak join pon coz suara tak sedap. Klu aku nyanyi depan si dia, mesti dia tny balik, aku nyanyi ker, tgh bercakap. Grrrrrr… so, paham2 jela betapa tak sedapnye suare aku nie…

Next morning, aku igtkan tak nak mandi coz tak larat nak bwk baju berat. Walaupon pada hakikatnyer kami p naik kete. Hehehe… sajer je gatei… tapi bile tgk air, trus tukar mood. Ape lagi, 1 family berendam. Mama, papa, aku n adik. Mandi sakan… mcm tau2 je yg nie kali terakhir we all plan wat family day kat cni. Coz next year, diorg plan nak wat kat hot spring lak…

ape2 pon aku tak nyesal ikut family p PD walaupon aku terpaksa tak join hi-tea skolah. Mandi2 lagi best!!! ^__^

menunggu tuk masuk bilik...
1st aktiviti aku kat sana... MAKAN...
tgh amik mood b4 berendam... ahaks...
...aktiviti kaum bapa...
...nie lak aktiviti kaum ibu...
antara makanan yg disediakan


...jom makan... sedap....


...papa tgh asyik menyanyi...


walaupon tak dpt bilik bertuah, tapi aku dpt cabutan "anda bertuah"

3 comments:

.::WaNiE::. said...

macam kenal jek tempat nih:D

wahwah sakan ek berendam

Anonymous said...

hehehe...nak wat camne... haz nie pantang tgk air. hehehe...

shafa said...

Murah rezeki Hasz...dapat cabutan bertuah walaupun bilik tak bertuah kan. P PD blh manja2 ngn parent best gak..