Sunday, June 27, 2010

Tiba-tiba...

Dear Diary...

semlm aku kuar ngan my En Tunang. since kami trus kuar dr skolah (skolah wat xtvt ceramah keibubapaan) n aku x sempat nk bermekap, so aku mula laaa touch up sket2 dlm kete. dh abis tu aku tny, "b, ok x mekap nie? eye shadow die seimbang x?" n en tunang pon jwb, "ok, cantik. juz belah kanan mcm tlebih colour purple". ok... pas tu en tunang ckp lg, "jap g kan kite nk solat, syg xleh solat ker?"... alamak, aku tlupe. mmg pon kitorg nk p solat dl sblm plan samada nk tgk wayg or juz window shopping. knp laaa aku p beria2 touch up. jap g hilang gak mase amik wuduk... adehhhh...

then lps solat, aku pon malas la nk touch up byk2. ramai sgt org dlm surau tu... juz pakai bedak n lip balm jer... xde dh eye shadow n blusher segala... bile en tunang tgk jer, tetiba dia ckp, "syg, cuba 1 ari nnt awk try p M.A.C. tny dia ape yg sesuai tuk awk. xpela byr lbh sket. skali jer. pas dh tau, juz beli yg tue jer la... biar cantik sket. klu syg tny b, mane la b tau psl mekap2 nie..." huhuhu... en tunang dh tgur... tharu pon ade gak rasenye. coz sblm nie, dia x penah tgur tuk srh aku bmekap. asalkan aku slesa ngan cara pemakaian aku, pd dia dh ok...

tp, mcmne aku leh mula touch up nie??? nie la kisahnye...

bygkan, aku nie jarang b'mekap. harapkan bedak n lip balm jer. benda asas yg aku akan pakai. sampaikan ade sorg kwn tgur (lelaki tau!!!) xkan aku x b'mekap bile kuar ngan en tunang? n aku jwbla, "x penah. kdg2 kuar ngan bedak baby johnson jer"... tkejut dia n ayat yg paling aku igt n xkan lupe sampai bile2, "biar btol hasz, xkan kuar ngan dia mcm org gaji indon jer? mekap la sket...."

emmm... mula dr situ laa, aku mula pandai touch up sket2. siap beli buku 'Cantik dgn sentuhan Zulfazly' lg tau... mula pandai beli brg2 mekap. kebanyakan warna yg aku pilih, warna natural laaa... segan lak klu tetiba pakai warna terang2. mula2 en tunang tkejut gak. tp bile dia dh puji, n dia ckp dia suka, aku pon hepi... dia kate, mase kami btunang, aku nmpk cntk sgt coz dia x penah nmpk aku b'mekap dpn dia....

so, skang nie bile dia dh tgur tuk aku nmpk cntk, aku kene la amik inisiatif. xkan nk biarkan dia nmpk aku mcm 'org gaji' lps dh kawin nnt. nmpknye, sblm kawin nnt aku nk kene blajar sket2 cara b'mekap. mesti die nk aku nmpk cntik bile dh kawin nnt. bkn tuk org lain, tuk dia la jgk nnt...n nie akan jd salah satu p'sediaan awl tuk aku b4 mjelang hari bersejarah tue nnt...

insyaallah...

3 comments:

Anonymous said...

Cikgu hazneeza..guru mathematik kelas 6 bestari pada thn 2009..

Anonymous said...

Just incredible posting! I must say i experienced examining them, tonsil stones you might be an excellent novelist.I will be sure you store yuor web blog Satellite direct and definitely will normally come sometime soon. I'm going to persuade you'll continue on your personal outstanding threads, use a awesome family trip penis advantage few days!

Anonymous said...

Though getting pregnant naturally seems easy, the process often requires exquisite timing. There is also a procedure that you are able to do in the event you do not have a male partner to share the moment with you and this could be having a child by artificial insemination.
http://www.pregnancyhelper.in