Sunday, October 19, 2008

...kisah nasi dagang...



Dear Diary...

Arini baru ade mood nak update blog ni. igtkan dptla update semalam. tapi letih sgt lps seharian dok kat sekolah. ade LDP. abis kul 2.30. tapi sampai umah kul 4. coz p beraya umah kak rohaida. hehehe... lagipon smlm mood tak brape elok coz sakit ati ngan krenah sorg cikgu kat skolah tu. maleh aku nak citer kat blog nie. nnt biler bace balik, nyakitkan ati jer...

Arini, aku p open house umah kak azie. mkn nasik dagang tuuuu... sejujur2nyer, aku jarang mkn masakan org pantai timur nie. kecuali laksam n kopok lekor jer. yg tu, my fav. lagipon nasik dagang nie kene mkn ngan ikan tongkol. ikan tu kan keras. so, kurang sketla rase nak mkn.

tapi, td mase kat umah kak azie aku mkn gak nasik tu. igtkan nak amik nasik impit jer. emmm...sdp jugak nasik dagang yg kak azie masak nie. aku mkn ngan kari ayam. ikan pon amik gak. tapi sket jer... sebelum mkn puas aku tanye kat kak su, nasik tu mkn ngan ape. takut slh lauk. nnt wat malu jer. hehehe... alhamdulillah. kenyang perut nie melantak nasik dagang kak azie. thanks kak azie... sedaaaappp... nnt masak lagi ek! :-)

mlm nie, aku kuar mkn ngan si dia. smlm x sempat nak kuar same2. si dia ader kelas. boring btol hidup aku smlm. dh la tgh hangin ngan org kat skolah tu. nak ajak si dia minum pon x dpt. kelas dia abis jam 10 mlm.... :-(

arini kami p mkn special sket. oleh sebab dah lame aku tringin nak mkn chicken chop, ari nie si dia bwk aku ke kedai Chop n Steak kat Kg Baru. emmm...puas ati dpt mkn. lagipon gaji kan dah nak masuk. so, leh la mkn sedap2 sket. ahaks...

emmm...b, nanti gaji dah masuk, kite p makan sate lak ek... hehehe...

5 comments:

Anonymous said...

ok... p kajang pun ok gak kan

:: Wiween :: said...

salam tuan umah.
tq sudi singgah blog kite. ;)
beshnye mkn nasik dagang, lama kite x mkn nasik dagang :(

.::WaNiE::. said...

salam kenal

nak join makan sate..wah kaco org dating gitu..hahaha

Anonymous said...

wanie, nak join ker? meh la. jgn segan2. hehehe... :-)

Anonymous said...

cikgu wiween, aper kate nnt kite mkn nasik dagang sesame. kat mane yg jual nasik dagang yg besh ek? hehehe... ;-)