Sunday, October 26, 2008

...berkecamuk hati...

Dear Diary...

Arini aku btol2 hilang semangat. hati nie dah keliru. smua aku rasa. marah, sedih, tertekan... minggu nie cukup memberi aku tekanan yang teramat. dari masalah kat skolah n si dia. ntahla... biler aku ade prob kat skolah, aku igt aku ader si dia tuk aku luahkan ape yg aku rasa. belum smpt aku bgtau pape, rupa2nyer masalah ngan si dia dtg.

arini, mase borak ngan papa, papa mintak aku bincang ngan si dia ttg kami. so, aku plan nak carik masa yg sesuai tuk bincang ngan dia. biler dia ajak aku p psr mlm, aku trus setuju. manela tau, klu2 lepas tu kami lepak mane2. leh la aku ajak dia discuss.

mase kami tgh mkn cendol, tetiba hp dia berbunyi. msg from somebody. biler aku bace, si dia savekan name pengirim as 'b'. b??? tu kan panggilan aku tuk dia? sape b nie? n si pengirim letak pengenalan diri as 'my heart'. eh, ape nie? putus trus selera aku. walaupon aku juz makan mase breakfast td, aku btol2 dah xde slera. trus aku ajak si dia balik.

dlm perjalanan, air mata jer yg jd peneman aku. hilang rasa malu. luruh segala kekuatan. patah segala semangat yg aku kumpul. semuanyer hilang.. yg tinggal cuma rase kecewa. tertekan n benci ngan ape yg aku rase skang.

tapi dia singgah ttwangsa dulu coz nak terangkan kes tadi. si dia ckp yg dia tak kenal pon minah nie. org tue dpt no fon dia dr mmbr dia. aku igtkan benda nie baru lagi. rupe2nyer dh seminggu... adoi...sedihnyer... aku tak tau nak ckp mcmner. knp x bgtau awal2? slama nie aku rase aku tak penah lupe bgtau die pape. mayb aku nie x penting kot...

si dia bgtau yg dia dh explain kat org tue yg si dia nie dh berpunyer. tapi org tue still nak berkawan ngan die. aku confuse. benci ngan keadaan skang nie. aku ngaku yg aku susah nak percayekan org. tapi ape yg ptt aku wat? knp leh jadi mcm nie? knp mesti ade yg nak ganggu kami? klu dh tau org tue dh berpunye, knp still nak kaco?

Ya Allah...Kau kuatkanla hati aku nie tuk trus hadapi cabaranMu. Kau berikanla petunjuk kpd aku. mayb nie jd petunjuk spy aku tak bgtau lagi hal yg papa mintak kami bincang. so, biarla ku simpan jer dlm ati. aku harap si pengganggu happy ngan ape yg die dh wat. thanks 4 evryting.

rasenyer aku dh tak leh nak truskan menaip. mate nie dh bengkak dah. letih menangis dr td... Dear Diary...thanks coz jd teman yg setia....

4 comments:

Kamezaim said...

jgn menangis...nanti kamezaim pun menangis gak..hehe sabarlah k..ketabahanlah yg akan mencorak hidup kita dari muda hingga ke tua..hehe

.::WaNiE::. said...

lelaki ni lain,kdg2 bukan dia xbagitau tu maknanya kite tak penting, dia xbagitau sbb dia xnak masalah timbul..kene faham tu.

sabar la ye..kalau dia jodoh awk,sumenye akan ok..jadi buat apa nak risau2 sgt :)

Unknown said...

Salam sayang buat Angah,

Kebetulan, cerita kita hampir sama.. Tapi kes Along jadik semalam.. Tuhan ajer yang tau macam mana perasaan ketika tu.. Nak terkeluar jantung ni dibuatnya.. Dan alasan nya pun hampir sama.. Lelaki.. Lelaki.. Akan tetap as lelaki..

Sememangnya terlalu banyak dugaan dalam masa bertunang ni.. Majlis dah x sampai sebulan.. Macam2 hal yang datang.. So, sebagai ikhtibar, jangan bertunang lama2.. Hehehe..

Kepada bakal adik ipar,
Kak Long harap sangat2, tolonglah jaga hati adik Along yang sorang ni.. Walaupun dia yang paling GARANG dalam umah ni, tapi dialah yang paling SENSITIF hatinya.. Kebahagiaan dia kebahagiaan kami sekeluarga.. Kelukaan dia kelukaan kami sekeluarga jua..

Angah, we always love you.. Muaakkhhs..

Anonymous said...

along... sedihla plak bace comment along nie... love u tooo...