Sunday, March 15, 2009

...Sirah Junjungan...

Dear Diary...


Sempena sambutan Maulidur Rasul, Isnin lepas, aku ngan si dia sempat p tgk teater Sirah Junjungan-Tahajud Cinta kat Istana Budaya. kami p ngan kak long n abg saiful. alaaa... dpt tiket free. xkan x p. rugi laa... mama n papa x dpt join coz ade majlis kat surau...


b4 ke sana, mmg pening kpala nak pakai ape. xkan nak pakai bj kurung. xkan nak pakai jubah. adoi... so, aku pakai je blause labuh n sluar. aku igtkan jeans xleh nak pakai. manela tau kene formal mase kat sane. rupe2nye x. nasib baik aku x suruh si dia pakai batik. klu x.... mesti kene marah. hehehe.... ni kali ke-2 aku masuk IB nie. 1st time mase tgk teater Tun Fatimah lakonan Fasha Sandha dulu. dh lame sgt dh tu...


Teater Sirah Junjungan ni, diarahkan oleh Erma Fatima. Mlm tu, sempatla aku berselisih ngan ramai artis n celebrity. antara yg aku nmpk, rashidi (husband vee), fara fauzana, azizah mahzan, ramli ms, chef zam n ramai lagi...


mcm semua org tau, teater nie mengisahkan ttg sejarah rasulullah. dr baginda lahir hinggala baginda meninggal dunia. juga cerita ttg tentangan musuh terhadap baginda. suke btol tgk teater nie... lakonan pelakonnye pon best... mlm tu, pnyanyi yg terlibat, Jamal Abdillah n Ct nurhaliza. mmg best suara diorg... tp sedih sket coz aku x bawak camera mlm tu. amik gmbr pon pakai hp je. tp aku x tau mane aku campak wayar hp tu. xde la gmbr nak di publish kat cni. ni akan jd pengajaran pd aku. next time, p memana bwk camera ye tice haz... br best...


btw, pd sesiape yg lom tgk, cubala lapangkan masa tgk teater nie.... best...:-)

1 comment:

a R t _ z L y i n D said...

Salam..

hai hasz...salam perkenalan.. :)

lin pun g gak tgk teater sirah junjungan nie, lin pi time mawi..

mmg tersentuh la lin tgk teater nie..

menangis mase part2 kemanangkatan Baginda..